Test via mobilen

Hela tiden på Öland så fick varken jag Gizmo eller Spike en enda fästing. NU hemma fick vi båda fästingar idag. Inte kul. De var så små att det var svårt för matte att ta bort dom. Spikes lossnade snällt men min krånglade och gick av. Nu har matte tvättat med sårtvätt så hoppas vi att den sista biten torkar och trillar bort fort som sjutton. Usch för såna kryp. Jag förstår att matte gillar vintern. Nåja vi gillar alla årstider men inte sommarens kryp. Nu är det sovdags. Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Ludde

Fästingar är ett riktigt otyg! En snöfri kall vinter så dom fryser ihjäl vore rätt bra! Kramis, Lufdde!

2013-07-15 @ 15:45:31
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.se/?m=
Postat av: Lennart

Fästingar är inget roligt att få på sig. Kommer ihåg när pappa sa Ska vi ta bort fulingarna?, till mina föräldrars dobermann. Då klev hunden fram och ställde sig bredvid pappa, pappa tog fram tången och drog bort fästing efter fästing. Hunden tittade på den ena efter den andra och fnyste medan pappa brände de på spisplattan. Min tjej A i Uppsala har en scitz shu, eller hur det nu stavas. Det är en 3-årig tik som är hur god som helst. Helt svart i pälsen. Hon sover tillsammans med oss i dubbelsängen hela tiden. Förra veckan hade hon tre fästingar i sig. Min A drog bort de hur enkelt som helst, själv är jag helt handikappad när det gäller sånt där. Vet du, jag och min A längtar till september, då ska vi flytta ihop. Hon har barn också, så plötsligt har jag fått en familj att ta hand om.

2013-07-15 @ 19:44:22
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0